Microsoft uspokaja
2 stycznia 2009, 13:06Specjaliści Microsoftu postanowili skomentować doniesienia o udanym ataku na MD5 i możliwości podrobienia cyfrowych certyfikatów. Twierdzą, że nie stanowi to większego niebezpieczeństwa dla użytkowników Sieci, gdyż badacze nie opublikowali szczegółów na temat swojej techniki, a bez nich atak nie może zostać powtórzony.
![](/media/lib/41/klodka-ed6503b7fb86bca0fad7fbfbf98ba28a.jpg)
Niebezpieczny Internet
30 grudnia 2008, 17:55Niezależni kalifornijscy specjaliści ds. bezpieczeństwa, we współpracy z ekspertami z holenderskiego Centrum Wiskunde & Informatica (CWI), uniwersytetu technicznego w Eindhoven (TU/e) oraz szwajcarskiego EPFL odkryli lukę w powszechnie wykorzystywanych w Internecie cyfrowych certyfikatach.
![Limfocyt](/media/lib/31/244987764_21228181fc-a9da1098a48f13ed8a9b16f11973a3c1.jpg)
Uśpieni niszczyciele
29 grudnia 2008, 21:06W ludzkim organizmie znajduje się liczna pula komórek, które mogą, jeśli zostaną omyłkowo aktywowane, stać się przyczyną chorób autoimmunizacyjnych - udowadniają amerykańscy naukowcy.
![](/media/lib/26/1208948622_516815-8143d3c4952008ee8ad51f5d9ede4962.jpeg)
Grają, bo muszą
29 grudnia 2008, 09:54Kobiety związane z mężczyznami uwielbiającymi grę na konsolach zaczęły się już nazywać wdowami Wii (ang. Wii widow). Teraz łatwiej im chyba będzie zrozumieć swoich partnerów, ponieważ okazuje się, że wirtualne zabawy aktywują w męskich mózgach rejon nagradzających uczuć i uzależnienia. Im więcej przeciwników uda im się pokonać i im większa liczba zdobytych punktów, tym silniejsze pobudzenie tego obszaru. Podobnego zjawiska nie zaobserwowano u kobiet (Journal of Psychiatric Research).
![](/media/lib/40/owce-623ce3c567587a657dc72ee521905a8e.jpg)
Straszenie wirtualnym wilkiem
22 grudnia 2008, 09:55Co zrobić, gdy na podorędziu nie ma żywego wilka? Posłużyć się jego plakatem... Tak właśnie postąpił chiński pasterz, który z braku psa i innych pomocników postanowił pokierować swoim stadem w bardziej wyrafinowany sposób.
![](/media/lib/40/ge---medical-software-project_5-27f4f9e100eff957946ae229aa64dab8.jpg)
Leki z komputera
19 grudnia 2008, 10:36Centrum GE Global Research, dział rozwoju technologii firmy GE (NYSE:GE), ogłosiło rozpoczęcie współpracy z programem "Inicjatywa na rzecz Transformacyjnych Technologii Medycznych" (Transformational Medical Technologies Initiative - TMTI). Projekt znany jako "Człowiek Biotyczny” polegać będzie na stworzeniu komputerowego modelu wirtualnego człowieka opartego na ludzkiej fizjologii.
![](/media/lib/40/dzinsy-1390d0d3f78efbf82f5d6522f379debc.jpg)
Przywiązanie odbite w produkcie
18 grudnia 2008, 10:09Czy sposób, w jaki nawiązujemy i rozwijamy swoje relacje z innymi ludźmi (tzw. style przywiązania), może wpływać na wybierane przez nas marki produktów? Jak najbardziej tak i to właśnie dlatego poszukujący intymności zdecydują się prawdopodobnie na dżinsy Gapa (Journal of Consumer Research).
![© Georgia Institute of Technology](/media/lib/18/1195170979_291809-dd27ef5c6402bad5097b4b511fc11e76.jpeg)
Chrome i Safari wypadły najgorzej
16 grudnia 2008, 11:24Z badań firmy Chapin Information Services wynika, że przeglądarki Chrome i Safari fatalnie zarządzają przechowywanymi przez siebie hasłami.
![](/media/lib/40/senna-8bc8e308d0a9aa42ef025104e83c57f3.jpg)
Mailowanie na śpiocha
16 grudnia 2008, 09:35Lunatycy robią bez udziału świadomości wiele różnych rzeczy. Somnambulizmem tłumaczono już morderstwa, ostatnio u chorych odnotowuje się zacięcie techniczne. Coraz częściej pojawiają się doniesienia o śpiących SMS-owiczach, a naukowcy z Uniwersytetu w Toledo stworzyli studium przypadku pierwszej na świecie 44-latki, która po udaniu na spoczynek zapraszała ludzi e-mailem na drinka i kawior.
![](/media/lib/40/opakowanie-af356afdff892c618273edf7280dbc3a.jpg)
Żądni (zbędnych) szczegółów
16 grudnia 2008, 09:13Ludzie wolą i wybierają produkty, w których opisie umieszczono więcej danych technicznych. Postępują tak nawet wtedy, gdy mogą osobiście sprawdzić towar lub gdy w specyfikacji pojawia się mało istotnych szczegółów, a czasem nie ma ich w ogóle (Journal of Consumer Research).